تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
کد خبر : 5197

حبیب قایدی، مدیرعامل مجموعه هلدینگ درویش؛

هلدینگ درویش، تعاونی برتر ملی کشور در حوزه بازرگانی و امور گمرکی

هلدینگ درویش، تعاونی برتر ملی کشور در حوزه بازرگانی و امور گمرکی
مجموعه هلدینگ بازرگانی بین‌المللی درویش در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر کشور به‌عنوان تنها تعاونی برتر در حوزه بازرگانی و خدمات گمرکی انتخاب و از جانب رئیس‌جمهوری محترم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی از این شرکت تقدیر شد، این همایش با هدف معرفی بهتر الگو‌های موفق تعاونی‌ها و با حضور وزیر محترم اقتصاد، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس و تعاونگران سراسر کشور، اتاق‌های تعاون استانی، اتحادیه‌های تعاونی، اداره‌های کل استانی و اتاق تعاون ایران برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادی برتر؛در این خصوص حبیب قایدی، مدیرعامل مجموعه هلدینگ درویش به صمت شرح داد: به نام خدا، اینجانب حبیب قایدی، مدیر عامل و موسس هلدینگ بازرگانی بین‌المللی درویش با شماره ثبت ۱۵۵۷، شرکت را در سال ۸۷ تاسیس و در ابتدا فعالیت این مجموعه در زمینه مشاوره و کلیه خدمات امور گمرکی اعم از صادرات، واردات و ترخیص کالا و ثبت سفارش و مجوزها شروع نمودیم.

این شرکت آمادگی انجام کلیه خدمات بازرگانی از قبیل ثبت سفارش انواع کالا ،تخصیص ارز ،واردات و صادرات،ترانزیت انواع کالا ترخیص تخصصی انواع کالا به کلیه تجار و بازرگانان و شرکت‌ها و دیگر هموطنان عزیز ارایه می‌نماید

این هلدینگ با تشکیل ۴ شرکت بازرگانی به نام‌های:

* شرکت بازرگانی بین‌المللی توسعه تجارت درویش با شماره ثبت ۱۵۴۵۷ با موضوع فعالیت بر صادرات، واردات تمامی کالای تجاری به ایران و بلعکس و ترانزیت تمامی کالای گمرکی

* شرکت کشتیرانی بین‌المللی شهر دریایی آفتاب با شماره ثبت ۱۲۵۷ فعال در زمینه حمل و نقل دریایی در جهت آسان‌سازی حمل کالای دریایی جهت واردات و صادرات کالا به کشور و بلعکس

*شرکت بازرگانی بین‌المللی پیشگامان فراطب با شماره ثبت ۱۵۲۰۵ جهت فعالیت در زمینه صادرات و واردات کلیه تجهیزات پزشکی، درمانی و دارویی

* بازرگانی‌های خصوصی قایدی

این شرکت با دارا بودن ۶ برند با نام‌های تجاری مل گل فعال در زمینه تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، برند فایرمکس فعال در زمینه لاستیک‌های خودرو (سنگین و سواری)، برند مل گل تویز فعال در زمینه اسباب بازی، صنایع خلاق، برند ک ک ک فعال در زمینه نوشابه‌های انرژی زا و انواع آبمیوه، برند دی‌ای وان فعال در زمینه لوازم ایمنی، ورزشی و لازم انواع دوچرخه فعالیت دارند.

در خصوص دفاتر این مجموعه افزود: هلدینگ درویش با توجه به داشتن دفاتر خارج از کشور خود در کشورهای چین، امارات، عراق و عمان همچنین با فعالیت دفاتر داخل کشور در شهرهای بوشهر، بندرعباس، خرمشهر، چابهار و مرز باشماق جهت رسیدگی به امور هلدینگ فعالیت دارند. قایدی درخصوص اشتغالزایی هلدینگ درویش افزود: این مجموعه با دارا بودن شناورهای خصوصی خود به صورت مستقیم بالغ بر ۱۶۰ نفر و ۷۰۰ نفر غیرمستقیم در این مجموعه فعال هستند. ایشان در خصوص صادرات و واردات هلدینگ در سال ۱۴۰۱ شرح داد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۱۸ میلیون و سیصدوهفتاد و چهارهزارو نهصد و سی‌وپنج دلار(۹۳۵/۳۷۴/۱۸ ) صادارت به کشورهای امارات، چین، عمان، سریلانکا، پاکستان، اقلیم کردستان، روسیه و عراق و همچین جز اولین مجموعه صادراتی بودیم که توانستیم به کشورهای افریقایی از قبیل گینه، کونگو و نیجریه صادرات داشته باشیم ضمن اینکه دفاتری هم جهت سهولت در امور بازرگانی در این کشورها دایر کردیم در خصوص واردات هم مبلغ بیست و یک میلیون سیصد و پنجاه و چهار هزارو هجده دلار(۰۱۸/۳۵۴/۲۱) به وزن تقریبی ۷۰۰۰ تن انجام گرفته شد. قایدی در خصوص کسب عنوان تعاونی برتر کشور و دریافت لوح از رئیس‌جمهوری محترم افزود:خوشبختانه نسبت به عملکرد خوب مجموعه توانستیم تنها تعاونی برتر کشور در حوزه خدمات بازرگانی و گمرکی شویم، هلدینگ درویش نسبت به اینکه علاوه بر صادرات و واردات کلیه خدمات گمرکی را پوشش می‌دهد توانست این عنوان را کسب کند، باید در نظر داشته باشید ۱۸ میلیون دلار صادرات در شرایط فعلی عدد کمی نیست که با تلاش همکاران توانستیم در زمینه صادرات به چرخه اقتصاد کشور کمک کنیم و اعلام می‌کنم تمامی مبالغ صادراتی را به سامانه‌های مورد نظر تا ریال آخر برگشت ارز آن را انجام دادیم و نسبت به تعهدات خود به قانون‌گذار و مجموعه‌های ذی‌ربط عمل کرده‌ایم، در امر مشتری‌مداری و درخصوص تعامل با مشتریان خود با حضور در نمایشگاه اکسپو ایران شرکت و نسبت به توانمندی‌های هلدینگ درویش در امور صادرات و واردات توانسته‌ایم ۸۰۰ مشتری فعال خارجی را جذب کنیم خوشبختانه این عملکرد نقطه قوتی برای ما و کشور عزیزمان است. ایشان در خصوص فعالیت پرسنل افزودند: یکی از اقدامات موثر نسبت به موفقیت های هلدینگ درویش پرسنل می‌باشند، با استفاده از جذب پرسنل کارآزموده و دانشور در حوزه بازرگانی در زمینه ثبت سفارش، مجوز، ترخیص کالا و… به صورت فوق العاده تخصصی نیرو جذب کرده‌ایم، خوشبختانه پرسنل تاثیر مثبتی در عملکرد مجموعه داشته‌اند و در نتیجه نقطه تمایز هلدینگ درویش به‌عنوان تعاونی برتر کشور دارا بودن ۶ نام تجاری در صنعت صادرات و واردات است که با لطف خداوند و تلاش همکاران در این امر موفق بوده‌ایم.

چالش‌ها و موانع عمده تجارت خارجی در استان بوشهر:

۱ – لغو معافیت حقوق ورودی گمرکی جهت ورود ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید واحدهای صنعتی به استناد بند غ ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی واردات ماشین‌آلات خط تولید به تشخیص وزارت صنایع و معادن توسط واحدهای تولیدی از معافیت حقوق ورودی برخوردار می‌باشند. در حالی که در بند ص تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۰۱ به شرح زیر این معافیت لغو شده است وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از این بند و حقوق ورودی مطابق) بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی مصوب ۲۸/۰۲/۱۳۹۰ کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی صنعتی معدنی و کشاورزی اقدام کند.

۲- وضع عوارض صادراتی ازجمله عوارض نیم درصدی آب مجازی برای صادرات محصولات کشاورزی و عوارض صادراتی برای فولاد و مواد معدنی

۳- موضوع استثنائات در تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی کالاهای ورودی به بندر بوشهر – پیشنهاد می‌گردد نسبت استثنائات حذف گردد.

۴- پرداخت ۳ درصد هزینه خدمات کارگزاری به شرکت‌های کشتیرانی (۳ درصد هزینه‌های محلی عملیات کانتینری)

۵- موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات و مشکلات فراوانی که برای فعالان اقتصادی واقعی استان ایجاد کرده است.

مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی و صادراتی، تامین منابع مالی است. بالا بودن نرخ بهره بانکی و محدود بودن سقف اعتبارات ازجمله مواردی است که صادرکنندگان را در تامین منابع مالی با مشکل مواجه ساخته است.

 

عدم پرداخت مشوق‌ها و جوایز نقدی و غیرنقدی به صادرکنندگان

موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات و رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان که از تاریخ ۲۲/۰۱/۱۳۹۷ اجباری شده و در این سنوات مشکلات متعددی برای صادر‌کنندگان ایجاد کرده و عدم‌پرداخت مشوق‌ها و جوایز نقدی و غیرنقدی به صادرات پیام‌های ناگواری ازجمله پیدایش کارت‌های اجاره‌ای در بخش صادرات و کاهش صادرات غیرنفتی را در پی داشته است. ممنوعیت یکباره و غیرکارشناسی کالاهای صادراتی که این موضوع علاوه بر تحمیل ضرر و زیان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی نیز می‌شود. پایین بودن کیفیت بسته‌بندی کالاهای صادراتی و بسته‌بندی براساس ذهنیات واحد تولیدی و لحاظ نکردن سلایق و تمایلات مشتریان کشور هدف صادراتی، نبود وجود مدیریت واحد برای تدوین استراتژی تعیین نقشه راه سیاستگذاری و تصمیم‌سازی در حوزه صادرات کشور که این موضوع منجر به اتخاذ تصمیمات وارد آمدن ضررو زبان به صادرکننده و صادرات کشورشده است. فعال شدن کارتابل عدم ساخت داخل به بهانه حمایت از تولید داخل جهت انجام فرآیند ثبت سفارش بسیاری از اقلام باوجود مکفی نبودن تولیدات داخلی یا بی‌کیفیت بودن کالاهایی که با امنیت و سلامت جامعه ارتباط دارد. اخذ ما‌به‌التفاوت ارز به علت تغییر نرخ ارز از سوی بانک‌ها باوجود قید نشدن در قرار داد اولیه و مجبور کردن تجار و بازرگانان خلاف ماده ۱۹۰ قانون مدنی به عقد قرار داد متمم و همچنین عدم‌توجه به بند بخشنامه شماره ۳۰۴۸۳۹/۰۰ مورخ ۱۸/۱۰/۱۴۰۰ بانک مرکزی مبنی بر موضوعیت نداشتن اخذ ما‌به‌التفاوت نرخ ارز چنانچه در قرارداد اولیه قید نشده باشد.

اعمال مستثنیات در ارتباط با تخفیفات ۲۰ درصدی سود بازرگانی بندر بوشهر که عملا این تخفیفات را ناکارآمد کرده که در نهایت منجر به ابتر ماندن نیت قانون‌گذار مبنی بر رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته شده است.

عدم پرداخت تسهیلات مضاربه به تجار و بازرگانان جهت خرید داخلی.

عدم شمول محصولات صیادی و ابزارآلات صید از مزیت‌های بیمه

اخذ۲/۵ درصد از ارزش سیف کالا از صاحبان آن در هنگام ابطال اظهارنامه و اعاده کالای متروکه عدم تطابق قوانین موازی با مواد قانونی قانون مالیات‌های مستقیم که موجب می‌شود تشخیص مودی اصلی با صعوبت انجام پذیرد. عدم رعایت ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده ۸۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در زمینه تامین برق و آب واحدهای تولیدی عدم اجرای مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار استناد ممیزان و هیات‌های حل اختلاف به تراکنش‌های بانکی بدون در دست داشتن فرینه مالیاتی مبنی بر محل درآمد بودن تراکنش‌های بانکی مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بالا بودن هزینه برگشت پول به کشور به دلیل عدم برقراری روابط بانکی با بانک‌های بزرگ و معتبر دنیا صادرکنندگان برای برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور مجبور هستند از طریق صرافی‌ها و سایر واسطه‌های مالی غیرمعتبر اقدام کنند که این موضوع ریسک و هزینه برگشت ارز به کشور را بسیار بالا برده است.

سخن پایانی

 

توقع حمایت از شرکت‌هایی که همراه در کنار اقتصاد و صنعت کشور بوده به گونه‌ای که با توجه به تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده امریکا و هم پیمانانش توانستیم کالاهای استراتژیک صنعتی مورد نیاز وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی را تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم همچنین باوجود مشکلات پیش‌رو در امر صادرات و واردات کالای‌های تحریمی، توانستیم به کشور خدمات شایسته‌ارائه دهیم. به‌طور مثال در دوران دشوار کرونا اولین شرکتی بودیم که توانستیم چندین کانتینر ماسک از کشور چین خریداری و به کشور وارد کنیم، در حوزه صنایع دریایی برای اولین بار در حال تلاش برای تولید متراکم محصولات دریایی هستیم مانند روغن کیتوزان و… بایستی عرض کنم ما در هلدینگ درویش شعاری داریم با عنوان «با درویش حس خوب تجارت را لمس کنید». همواره تلاش کرده‌ایم این امر را محقق کنیم و در پایان، ضمن آرزو و موفقیت برای دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از تمامی سازمان‌ها و نهاد‌هایی که تلاش برای رونق اقتصادی کشور دارند، تشکر می‌کنم.

اطلاعات تماس
دفتر تهران: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، روبروی اریکه ایرانیان
دفتر بوشهر: روبروی درب خروج گمرک، کوچه بانک صادرات، ساختمان حافظ، طبقه اول
آدرس کارخانه : بوشهر، بخش ساحلی دلوار، بندر تجاری بوالخیر، روبروی سه راه گمرک
آدرس کارخانه: بوشهر، شهرک صنعتی بوشهر ۲، فاز ۳
بوشهر :۲۵۳۲ ۳۳۶۶-۰۷۷ , تهران :۸۷۴۴ ۸۸۶۹-۰۲۱
ارتباط مستقیم با مدیر عامل:
حبیب قایدی ۴۹۷۲ ۰۳۴-۰۹۱۲
اینستا:darvish_holding.co

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.