تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 781

پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه، ملی و آبروی شرکت و صنعت فولاد کشور هستند

پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه، ملی و آبروی شرکت و صنعت فولاد کشور هستند

جلسه کمیته مدیریت دی‌ماه شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت برگزار شد. در این جلسه محمدیاسر طیب‌نیا پس از استماع گزارش عملکرد نواحی شرکت گفت: مباحث و چالش‌های شرکت را باید با آینده‌نگری مورد بررسی قرار دهیم. در حوزه بهره‌برداری و خرید، علاوه بر مدیریت بهینه منابع، باید همچنان کیفیت را جزو اهداف سخت‌گیرانه شرکت بدانیم و همواره شرایط سخت‌تر را نیز در نظر بگیریم.

وی در خصوص اهمیت عملکرد هریک از مدیران و کارکنان در بخش‌های مختلف سازمان گفت: ویژگی‌های متمایزی در شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی وجود داشت که باعث شد از وی با نیک‌نامی که آرزوی هر انسان است یاد کنند.

وی در همین زمینه گفت: وقتی انسان به درجه‌ای از باور و عمل می‌رسد، در مواجهه با امور دیگر فکر نمی‌کند که فلان کار وظیفه ذاتی و سازمانی او هست یا خیر. در عوض به این می‌اندیشد که در موقعیت‌ها آن کاری را که می‌تواند و از دستش برمی‌آید به نحو احسن انجام دهد؛ ازاین‌رو هریک از ما که در فولاد مبارکه مسئولیتی قبول کرده‌ایم باید با حضور همه‌جانبه، در میدان عمل، مسئولیت موردنظر را انجام دهیم.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه در اجرای پروژه‌های توسعه شرکت، پیش از هرچیز باید بهترین شرکت‌ها را برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها انتخاب کنیم؛ ولی در برخی موارد هم که برخی پیمانکاران به میزان مطلوب کارها را پیش نمی‌برند، این حضور همه‌جانبه کارفرما در میدان و حمایت بیشتر اوست که می‌تواند علاوه بر توانمندتر شدن پیمانکار ضعیف، تحقق اهداف شرکت را نیز میسر سازد.

وی در ادامه گفت: احساس مسئولیت جمعی بیشتر، راهبردی است که در سی‌سالگی دوم فولاد مبارکه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مدیران باید این رویکرد را در تمامی سطوح شرکت مطرح کنند تا در تمامی سازمان جریان یابد و همه کارکنان با این رویکرد و نگرش به تحقق اهداف شرکت همت گمارند.

طب‌نیا تصریح کرد: امروز شرایط کشور از لحاظ نقدینگی و بسیاری موارد دیگر بسیار خاص‌تر از قبل است؛ بنابراین باید در همه حوزه‌ها اعم از کنترل موجودی‌ها، مصارف، مدیریت هزینه‌ها و بازدهی تولید به‌گونه‌ای عمل کنیم که احساس مسئولیت در همه رده‌های سازمانی با جدیت هرچه بیشتر حس شود و اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی کارکنان و تجهیزات گفت: در همه زمینه‌ها به‌ویژه ایمنی کارکنان و سرمایه‌های انسانی باید از بهترین‌های دنیا الگوبرداری کنیم و به‌گونه‌ای سخت‌گیرانه و دقیق عمل کنیم که حتی شاهد وقوع یک حادثه ایمنی در شرکت نباشیم.

وی در خصوص اهمیت بهبود کیفیت محصولات شرکت تصریح کرد: مدیریت کنترل کیفی شرکت باید با هماهنگی و همکاری نواحی تولیدی، راهکارهای دست‌یابی به شاخص‌های کیفی بالاتر را مورد بررسی قرار دهد؛ چراکه فولاد مبارکه در ادامه مسیر خود به تولید محصولات با کیفیت بالاتر و ارزش‌افزوده بیشتر می‌اندیشد.

 طیب‌نیا در خصوص کنترل موجودی‌های شرکت و برخی اقلام نامنطبق موجود خاطرنشان کرد: ممکن است بخشی از دارایی‌های سازمان به‌صورت راکد در انبارها ذخیره و متوقف شده باشد که باید در قالب یک نهضت فراگیر در همه بخش‌های سازمان، آن‌ها را مورد بررسی قرارداد و با تصمیم‌گیری درست درباره آن‌ها، به طرق مختلف آن‌ها را در جریان شرکت به چرخش درآورد.

وی در خصوص اهمیت تأمین مواد اولیه موردنیاز شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های تولید شرکت و شرایط موجود در کشور باید واحدهای تولید، خرید و پشتیبانی به‌گونه‌ای هماهنگ عمل کنند که شرکت با کمترین چالش مواجه شود.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پس از اینکه محصول موردنیاز مشتریان در شرکت تولید شد، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها، حمل محصول است که باید با برنامه‌ریزی دقیق در حمل ریلی و جاده‌ای به‌گونه‌ای عمل کنیم که محصول تولیدشده به‌موقع به دست مصرف‌کننده و مشتری موردنظر برسد و از این طریق از وارد آمدن هرگونه التهاب به بازار پیشگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای به‌موقع طرح‌های توسعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه فولاد مبارکه و تأثیری که این شرکت بر سایر صنایع بالا و پایین‌دست خود دارد، روند پیشرفت پروژه‌های تعریف‌شده در فولاد مبارکه به‌صورت آنلاین از سوی متولیان و مسئولان بالادست رصد می‌شود؛ به عبارت دیگر برخی پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه ملی و آبروی شرکت و صنعت فولاد کشور هستند؛ ازاین‌رو باید نظارت دقیق‌تری بر اجرای کمی و کیفی آن‌ها از سوی دستگاه نظارت صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت آموزش و تعالی فرهنگ‌سازمانی کارکنان، بهسازی و زیباسازی محیط‌های کاری، تکریم هرچه بیشتر کارکنان امانی و پیمانکار و حاکمیت روزافزون نظم و انضباط در همه بخش‌های شرکت تأکید کرد و گفت: اگرچه در شرکت شاهد اجرای برخی پروژه‌ها برای زیباسازی محیط کاری کارکنان بوده‌ایم که قابل‌تقدیر است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم در موضوعاتی که ذکر شد، هیچ انتهایی وجود ندارد و همچنان باید با بهبود مستمر به شرایط مطلوب‌تری برسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.