تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۶
کد خبر : 5115

کمک به رفع ناترازی گاز زمستان با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

کمک به رفع ناترازی گاز زمستان با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی در خصوص تأثیر راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی برای کمک به حل ناترازی گاز در زمستان‌ها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تلاش انجام شده برای بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: در حال حاضر بحث ناترازی گاز یکی از مشکلات جدی ما در کشور است و زمستان سال گذشته هم به سختی گذشت به همین دلیل نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد و تلاش فراوانی شده تا اقدامات انجام و زیر ساخت‌هایی فراهم شود تا این ناترازی گاز کمتر شود.

وی در ادامه بیان کرد: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خیلی از نگرانی‌ها در خصوص ناترازی گاز را برطرف کرد و نگرانی‌هایی که در حاکمیت و دولت برای رفع مشکل مردم وجود داشت باعث شد که در این مسیر ۲۰ ساله قدم گذاشته شود و این مشکلات ظرف ۲ سال برطرف شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله نشان داده که استفاده از توان داخلی و تخصص مهندسان ایرانی و اعتماد به توانمندی نیروهای داخل کشور می‌تواند مشکلات ما را حل کند اما دلیل بهره برداری دیر هنگام از این فاز این بود که دولت یازدهم و دوازدهم به این مسئله نه تنها بی توجه بودند و به آن بها ندادند بلکه با توان داخلی و رشد آن مقابله هم کردند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی نشان داد که اگر به نیروهای داخلی و توانمندی آنها تکیه، اعتماد و اعتنا کنیم می‌توانیم مشکلات را سریع‌تر از زمان ممکن و پیش بینی شده حل کنیم.

وی در ادامه افزود: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی سال‌های سال روی زمین مانده بود ولی با پیگیری وزارت نفت و دولت ظرف دو سال به نتیجه رسید و امیدواریم که این قبیل اقدامات ادامه پیدا کند و حل مشکلات موجود در کشور به حضور خارجی‌ها گره نخورد.

ناصری نژاد ادامه داد: با این اقدامات برای تأمین انرژی چه در بخش گاز و چه در بخش برق مشکلی نخواهیم داشت. ابتکار دیگر در بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی انتقال سکوی ۳۲۰۰ تنی از فاز ۱۲ بود که کاملاً کاری سخت و فنی و پیچیده بود و بسیاری گمان می‌کردند که عملیاتی نیست.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم؛ این مسئله چیز جدیدی نیست و متخصصان داخلی همیشه نشان داده اند که خیلی از کارهای محال را می‌توان شدنی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.