تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 4898

۲۰۸مگابایت به ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر اضافه شده است

۲۰۸مگابایت به ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر اضافه شده است

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی صنایع بزرگ موظف شدند تا هزار مگابایت از به بخش تأمین برق کشور اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق در برنامه رادیویی گفت: با ناترازی ۱۴ هزار مگابایتی در ابتدای دولت سیزدهم روبرو بودیم که با اقدامات صورت گرفته توانستیم از آن بحران با افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی تا ۷ هزار و ۷۹۶ مگابایت عبور کنیم.

رجبی مشهدی افزود: تأمین ظرفیت برق توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های حرارتی و تولید پراکنده ایجاد شده که ارتقا ظرفیت برخی از آنها توسط شرکت‌های دانش بنیان ارتقا یافته است.

وی رشد مصرف برق در سال ۱۴۰۲ را بالا ارزیابی کرد و بیان داشت: با افزایش ۲میلیونی مشترکان خانگی در هر سال و تغییر رویه در استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت در منازل ۵.۷ افزایش برق روبرو شدیم.

رجبی مشهدی با اشاره به افزایش تولیدات صنعتی و رشد مصرف برق مشترکان در ۲ سال گذشته گفت: ۴ هزار کیلومتر به مدار شبکه انتقال برق و توزیع و ۲۲ هزار کیلومتر فشار متوسط و فشار ضعیف در بخش توزیع افزوده شده است.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: ۹۱۸ روستا در سال گذشته صاحب برق شدند و در تابستان امسال با توجه به افزایش مصرف و گرما، با تمهیداتی که توسط وزارت نیرو با هماهنگی شبکه‌های توزیع انجام گرفته توانستیم برق پایداری را برای کشور فراهم کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.