تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 4766

وزارت نیرو تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلودگی سد آمل بیندیشید

وزارت نیرو تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلودگی سد آمل بیندیشید

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به احداث سد هراز در نزدیکی محل دفن زباله شهرستان آمل، وزارت نیرو باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلوده شدن آب این سد پیش‌بینی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه در چهل و چهارمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور با اشاره به تکلیف ریاست جمهوری مبنی بر ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند در استان‌های شمالی کشور، راهکارهای عملیاتی برای ساماندهی محل دفن زباله آمل را اعلام کرد و اظهارداشت: در مورد محل دفن زباله آمل باید چند اقدام جدی انجام شود؛ اول آنکه تاریخ توقف عدم ورود زباله به این محل مشخص شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید این زمان‌بندی در مدت یک هفته آینده صورت گیرد، اظهار داشت: دومین اقدام آن است که محل‌های جایگزین به نحوی مشخص شوند که تنش‌های اجتماعی به دنبال نداشته باشد.

سلاجقه همچنین بر ضرورت تسریع در احداث تأسیسات بازیافت زباله‌های خشک و نیز کارخانه زباله‌سوز برای زباله‌های غیرقابل بازیافت تاکید کرد.

ضرورت مدیریت پسماندهای دارویی

وی در ادامه درباره مدیریت پسماندهای دارویی، گفت: سالانه اعتبارات زیادی در بحث واردات دارو تخصیص می‌یابد که لازم است وزارت بهداشت با یک تحلیل آماری درباره بیماری‌هایی که بیشترین واردات دارو را به خود اختصاص داده‌اند و نیز استفاده از آموزش و فرهنگ‌سازی، اقداماتی را برای کاهش پسماندهای دارویی و نیز امحای اصولی آن انجام دهد.

در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره دستور کار جلسه پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.