تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
کد خبر : 3411

۱۴۰ روستای دیگر در خوزستان آب‌رسانی می‌شوند

۱۴۰ روستای دیگر در خوزستان آب‌رسانی می‌شوند

اهواز- فرمانده قرارگاه کربلای سپاه در جنوب غرب کشور گفت: برای آب‌رسانی به ۱۴۰ روستای دیگر در خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به آب‌رسانی به ۶۰ روستای خوزستان در سال گذشته با همکاری قرارگاه کربلای سپاه در جنوب غرب کشور خبر داد: برای آب‌رسانی به ۱۴۰ روستای دیگر در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: عملیات آب‌رسانی به ۳۰۰ روستای دیگر توسط سپاه ولی‌عصر (عج) و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در خوزستان آغاز شده و سه سال به طول خواهد کشید.

فرمانده قرارگاه کربلا سپاه در جنوب غرب کشور با اشاره به لایروبی ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر انهار سنتی در آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: همه انهار در سه شهرستان لایروبی شد که در تولید و کیفیت خرما و همچنین اشتغال‌زایی در روستاها تأثیرگذار است.

سردار خادم سیدالشهدا بیان کرد: همچنین ۱۰۰ هزار مترمربع از باغات کشاورزی آبادان، خرمشهر و شادگان توسط قرارگاه کربلا فنس‌کشی شد تا ضمن جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به زمین‌های کشاورزی نیز کشاورزان بتوانند میانه‌کاری داشته باشند.

وی با اشاره به نصب ۳۰ دستگاه آب‌شیرین‌کن در روستاهای آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: در تنش آبی سال گذشته ۱۰۰ دستگاه تانکر آب‌رسانی در جنوب غرب خوزستان به‌صورت سیار آب را به روستاها می‌رساندند.

فرمانده قرارگاه راهبردی کربلای سپاه در جنوب غرب کشور گفت: سال گذشته چهار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم برپا شد و تعداد زیادی از مردم که نیاز به عمل جراحی داشتند به‌صورت رایگان درمان شدند.

سردار پاسدار خادم سیدالشهدا با اشاره به ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی در آبادان، خرمشهر و شادگان بیان کرد: یکی از راه‌های اشتغال‌زایی ایجاد کارخانه فن‌آوری خرما در منطقه است، زیرا بهترین نوع خرما در استان تولید می‌شود اما به دلیل نبود کارخانه و سرمایه‌گذار بخش زیادی از محصول نخلستان‌ها خام فروشی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.