تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 4137

پیشبرد پروژه‌های صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب شتاب گرفت

پیشبرد پروژه‌های صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب شتاب گرفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: پروژه‌های فنی و عمرانی با سرعت مطلوبی در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به اهداف بسیار مهمی دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری به نقل از شرکت ملی نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی روز شنبه (سوم، تیرماه) در حاشیه بازدید از پروژه نصب و راه‌اندازی برج هیدروژن سولفوره‌زدای واحد بهره‌برداری مارون ۵ با بیان اینکه سرعت پیشبرد پروژه‌های مهندسی و عمرانی در صنعت نفت مطلوب است، اظهار کرد: امروز ما با حجمی از پروژه‌های بر زمین مانده در صنعت نفت روبه‌رو هستیم که با عزم مدیران کنونی، به‌خوبی این پروژه‌ها در حال پیشرفت هستند.

وی در خصوص جزئیات پروژه برج هیدروژن سولفوره‌زدا مارون ۵ گفت: با همت مدیریت شرکت مارون و کارکنان، همچنین کمک شرکت‌های پیمانکاری، عملیات نصب این برج که در گذشته خریداری شده بود، با سختی بسیار انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: این برج در اهواز و به‌دست توانمند جوانان داخلی طراحی و اجرا شده است که نصب آن با موفقیت انجام شد و براساس پیش‌بینی و وعده پیمانکار پروژه تا بهمن‌ماه پس از نصب سینی‌های داخلی راه‌اندازی می‌شود.

دانشی تصریح کرد: هدف از نصب برج هیدروژن سولفوره‌زدا، جداسازی گاز هیدروژن سولفوره از نفت خام است که در واقع به گاز ترش معروف است و پس از انجام این کار و شیرین‌سازی نفت، خوراک با کیفیت بهتری در پتروشیمی مارون تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتفاع این برج حدود ۴۸ متر و مرتفع‌ترین سازه نصب‌شده در شرکت مارون است که وزن آن بدون سینی‌ها به حدود ۵۰ تن و پس از نصب سینی‌ها و راه‌اندازی به ۱۰۰ تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره هدف‌های اصلی برج شیرین‌سازی نفت خام شرکت مارون گفت: متأسفانه مدتی است نفت مخزن مارون ۵ دچار افت کیفیت شده است که باعث تحمیل هزینه‌های اضافی می‌شود و عملیات نصب و راه‌اندازی برج هیدروژن‌سولفوره‌زدا در دستور کار قرار گرفت.

دانشی اذعان کرد: این برج پس از راه‌اندازی روزانه ۴۰ هزار بشکه نفت شیرین را به شبکه تزریق می‌کند و نصب برج دیگری در واحد بهره‌برداری مارون ۳ در دستور کار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.