تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 5703

تأمین داخلی ۸۰ درصدی تجهیزات طرح‌های پتروشیمی

تأمین داخلی  ۸۰ درصدی تجهیزات طرح‌های پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تامین داخلی ۸۰ درصد از تجهیزات گفت:حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی‌سازی ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه میرزایی با تأکید بر تمرکز این شرکت در تأمین کالا و تجهیزات از داخل اظهار کرد: در دولت سیزدهم حدود ۱۰ میلیارد دلار صرف تأمین تجهیزات و کالاهای طرح‌های پتروشیمی شده که بیش از ۸۰ درصد، حدود ۸ میلیارد دلار آن از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است و بخشی از آنها برای بار اول بوده است که پیش از این از خارج تأمین می‌شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم داخلی‌سازی ساخته شده است، افزود: هم‌اکنون در حداکثر ۹۰ درصد و حداقل ۴۰ درصد طرح‌های پتروشیمی از کالا و تجهیزات ساخت داخل استفاده می‌شود.

معاون وزیر نفت توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و کالاهای ثابت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هم‌اکنون سازندگان ایرانی بسیاری در حال ارائه خدمات به کشورهای همسایه و آسیای جنوب شرقی هستند که ۹ سازنده ایرانی از صادرکنندگان تجهیزات عمده در بازارهای جهانی به‌شمار می‌روند.

شاه میرزایی به محورهای راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

وی تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.