تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 4361

قطعی آب برنامه ریزی شده نداریم

قطعی آب برنامه ریزی شده نداریم

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور به بیان توضیحاتی درباره علت قطعی آب برخی شهرستان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و کرج در چند روز گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره قطعی آب در برخی شهرستان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و کرج گفت: در خوزستان بخشی از محلات در حاشیه شهر اهواز و روستای ملاشیه که سالهاست قطعی آب دارند با مشکل مواجهه شده بودند، با اقداماتی که انجام دادیم مشکل کم آبی و یا بی آبی این روستا حل می‌شود و تاکنون تقریباً ۷۰ درصد مشکل این روستا حل شده و تا هفته آینده کل مشکل آب ملاشیه حل می‌شود. مشکل دیگر این است که ۸۰ درصد از انشعابات حاشیه خوزستان هم غیرقانونی است ولی با این وجود آب این مناطق به صورت ۲۴ ساعته وصل است.

قطعی آب سیستان و بلوچستان

وی افزود: در سیستان و بلوچستان از آبان ماه سال گذشته یک برنامه منظم برای تأمین آب این استان داشته ایم، مردم سیستان و بلوچستان نگران آب خود برای بعد از اینکه چاه نیمه‌ها را از دست بدهیم نباشند و در این استان مشکلی برای تأمین آب نخواهیم داشت. پنج شنبه و جمعه به دلیل مشکلی که در یکی از ایستگاه‌های پمپاژ داشتیم ۲۴ ساعت با مشکل آب در سیستان و بلوچستان مواجه شدیم ولی با اقدامات انجام شده، آب آنها وصل شد.

امینی گفت: در شهر کرج در ۳ الی ۴ روز گذشته به دلیل نوسانات برق مشکل پمپاژ آب داشتیم که با برق اضطراری انرزی مورد نیاز آنها را تأمین کردیم ولی از روز گذشته با پایداری شبکه برق مشکل خاصی برای تأمین آب کرج نداریم. فقط به صورت نقطه‌ای با مشکلاتی رو به رو هستیم. با پایداری شبکه برق و در مدار قرار گرفتن سایر منابع تولید مشکلی در روزهای آتی در تأمین آب کرج و حاشیه آن مشکلی نخواهیم داشت.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره قطعی آب تهران نیز توضیح داد: به طور کلی در شبکه‌های آب به صورت موردی حادثه داریم و این امر باعث می‌شود مردم چند ساعتی با قطعی آب رو به رو شوند ولی ما مشکلی اساسی در تأمین آب نداریم. اصلاً قطعی آب برنامه ریزی شده نداریم. به نحوی برنامه ریزی کرده ایم که تابستان گرمی که داریم را به نحوی پشت سر بگذاریم که کمترین مشکل را برای هموطنان داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.